مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

براساس قانون تامین اجتماعی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی بایستی توسط کارفرمایان  ( موضوع ماده 38 قانون تامین اجتماعی ) و یا واگذارندگان ( موضوع ماده 37 قانون تامین اجتماعی ) به ترتیب از مقاطعه کاران و واانتقال دهنده گان دریافت نماید . لازم به توضیح است براساس مفاد مواد  37 و 38  قانون تامین اجتماعی، مفاصاحساب به منزله تسویه مقاطعه کار ( پیمانکار ) و انتقال دهنده  با سازمان تامین اجتماعی می باشد .

انواع مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی :

  • مفاصاحساب موضوع ماده 37 قانون تامین اجتماعی

مفاصا حساب تامین اجتماعی براساس ماده 37  در زمان نقل و انتقال عین یا منافع موسسات و کارگاههای مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال بصورت قطعی – شرطی – رهنی – صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال بطور رسمی یا غیر رسمی انجام بگیرد موضوعیت می یابد و انتقال دهنده مکلف است مفاصا را دریافت و به انتقال گیرنده ارائه نماید .

  • مفاصاحساب موضوع ماده 38 قانون تامین اجتماعی

مفاصا حساب تامین اجتماعی در مواردیکه انجام کار بطور مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار میشود و مقاطعه کار ( پیمانکار)  مکلف است مفاصا را دریافت و به کارفرما ارائه نماید .

مراحل درخواست و دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

مراحل دریافت مفاصاحساب را می توان به چهار بخش به شرح زیر تقسیم نمود :

1- اخذ نامه از کارفرما

دراین مرحله از دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی پیمانکار بایستی نامه ای از کارفرما خطاب به شعبه تامین اجتماعی مربوطه دریافت و به شعبه ارائه نماید . نامه مذکور بایستی حداقل منعکس کننده اطلاعات کارکرد شامل تاریخ شروع و خاتمه پیمان ، مبلغ ناخالص کل کارکرد قطعی ، طرف تامین کننده مصالح مصرفی ، درصد مکانیکی و غیر مکانیکی پیمان ، ماهیت کارگاه پیمانکار و درج کارگاهی پیمانکار یا ردیف پیمان اخذ شده حسب مورد باشد . برای مشاهده نمونه نامه در این محل کلیک بفرمایید .

2- ارائه مدارک به شعب تامین اجتماعی

پس از اخذ نامه توسط پیمانکار از کارفرما به شرح فوق می بایستی مستنداتی توسط پیمانکار به همراه نامه به شعب مربوطه ارائه گردد . مدارک و مستندات مورد نیاز به شرح زیر می باشد :

  • نامه دریافتی از کارفرما مطابق بند فوق
  • تکمیل فرم های دریافتی از شعبه همراه امضاء مدیر عامل و مهر شرکت
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه رسمی و اساسنامه و آخرین تغییرات
  • اصل  پیمان یا تصویر برابر اصل شده پیمان
  • ارائه مستندات نوع فعالیت و ماهیت کارگاه حسب مورد

3- محاسبه حق بیمه قرارداد توسط تامین اجتماعی

دراین مرحله از دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی بایستی حق بیمه مربوط به قرارداد توسط کارشناسان درآمد شعب تامین اجتماعی محاسبه می گردد . لازم به توضیح است نحوه محاسبه حق بیمه برای هر پیمان حسب مورد و براساس بخشنامه های تامین اجتماعی بسیار متفاوت می باشد . ولی به صورت کلی می توان گفت برای میزان مکانیکی کار انجام شده حق بیمه معادل  7 درصد به اضافه یک پانزدهم هفت درصد مبلغ ناخالص پیمان  محاسبه و برای میزان غیر مکانیکی کار انجام شده معادل  15 درصد به اضافه یک پانزدهم 15 درصد مبلغ ناخالص پیمان محاسبه می‌شود .

4- پرداخت حق بیمه و اخذ مفاصا حساب

درصورتی که براساس بخشنامه مربوطه پیمان مورد نظر مشمول ضریب گردد و کسورات مربوطه کفاف کل مبلغ را ندهد برگ بدهی جهت آن پیمان برای پیمانکار صادر می گردد و در صورت پرداخت مفاصاحساب بیمه تامین اجتماعی توسط شعب صادر می گردد . لازم به توضیح است درصورتی به نظر پیمانکار حق بیمه مطالبه شده بیش از میزان مورد قبول باشد ، ایشان می تواند از زمان دریافت برگ مطالبه ظرف مدت 30 روز نسبت به بدهی اعلامی اعتراض نماید .

لازم به توضیح است درصورت اعتراض صدور مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی تا زمان ابلاغ رای هیئت تشخیص مطالبات و تمکین پیمانکار و پرداخت آن به تعویق می افتد .

 

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی چیست

 

————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی  درخصوص اخذ مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

بازگشت به صفحه اصلی

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *