مبنای حقوق بازنشستگی

مبنای حقوق بازنشستگی

مبنای حقوق بازنشستگی

مبنای حقوق بازنشستگی

مبنای حقوق بازنشستگی

مستمری بازنشستگان بر مبنای میانگین حقوق دو سال آخر محاسبه می شود

مبنای حقوق بازنشستگی : بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مورخ 25 دی ماه 1395 و در جریان بررسی ماده 97 لایحه برنامه ششم توسعه با محوریت مستمری بازنشستگان برای تمامی بیمه شدگان صندوق بازنشستگی موافقت گردید.

براساس ماده 97 لایحه مذکور مقرر گردیده است، برقراری مستمری بازنشستگی برای کلیه بیمه شدگان صندوق های بازنشستگی ( اعم از بازنشستگان کشوری، بازنشستگان لشگری، بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانکها) دو سال آخر منتهی به درخواست و برقراری مستمری بازنشستگی است.

همچنین نمایندگان ملت با حذف تبصره 2 ماده 97 لایحه برنامه ششم با اکثریت آرا موافقت نمودند.

بر اساس تبصره 2 حذف شده از ماده 97 آمده بود، در خصوص مبنای حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی چنانچه نرخ رشد دستمزد اعلام شده در دو سال آخر بیش از نرخ رشد طبیعی باشد و این افزایش به دلیل ارتقاء شغل و تغییر کارگاه نباشد آنگاه صندوق تامین اجتماعی نسبت به دریافت مابه التفاوت میزان کسور سهم کارفرما و کارگر به نسبت دستمزد واقعی و دستمزد اعلام شده از سوی کارفرمای ذی ربط اقدام می نماید.

همچنین تبصره های یک و سه ماده 97 نیز بنا به پیشنهاد ریاست محترم مجلس حذف گردید.

—————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور درخصوص  مبنای حقوق بازنشستگی و  ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

1- تماس از طریق تماس تلفنی

در این روش کلیه اشخاص می توانند از طریق شماره های تماس زیر با کارشناسان تامین مشاور برای دریافت خدمات مشاوره تامین اجتماعی تماس حاصل فرمایند :

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

 2- تماس با مرکز از طریق ایمیل مرکز مشاوره تامین اجتماعی

در این روش کلیه اشخاص می توانند سوالات خود را درخصوص مبنای حقوق بازنشستگی  از طریق ایمیل زیر برای تامین مشاور ارسال فرمایند . توضیح اینکه در این صورت می بایستی اطلاعات تماس در ایمیل قید گردد تا در صورت نیاز کارشناسان مرکز مشاوره تامین اجتماعی با ایشان تماس حاصل فرمایند .

ایمیل :    taminmoshaver@gmail.com

 

3- تماس با مرکز از طریق بخش پرسش و پاسخ

در این روش کلیه اشخاص می توانند سوالات خود را از طریق بخش پرسش و پاسخ در سایت مرکز خدمات مشاوره تامین اجتماعی ، مطرح و جواب های خود را حداکثر ظرف مدت 48 ساعت دریافت دارند . آدرس بخش پرسش و پاسخ به شرح زیر می باشد :

لینک قسمت پرسش و پاسخ سایت پرسش و پاسخ سایت مرکز مشاوره تامین اجتماعی

 

بازگشت به صفحه اصلی

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...