كسر حق بيمه از حقوق کارگر توسط كارفرما

كسر حق بيمه از حقوق کارگر توسط كارفرما

کسر حق بیمه از حقوق کارگر توسط کارفرما

كسر حق بيمه از حقوق کارگر توسط كارفرما

کسر حق بیمه از حقوق کارگر توسط کارفرما

براساس قوانین تامین اجتماعی 30 درصد حقوق کارمند به عنوان حق بیمه پرداخت می شود که 23 درصد سهم کارفرما است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم در خصوص کسر حق بیمه از حقوق کارگر توسط کارفرما  نوشته است:” من حدود سه سال هست که در اموزشگاهی بیمه اجباری هستم اما کارفرما کل مبلغ بیمه رو (سال جاری نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان) رو از حقوق من کسر می کنن.آیا پرداخت حق بیمه با خودم هست اگه نیست آیا می تونم این سه سال حق بیمه که از جیب خودم دادم رو از کارفرما به صورت قانونی مطالبه کنم؟

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد :  30 درصد حقوق واقعی فرد بعنوان حق بیمه باید پرداخت شود. از این 30 درصد 23 درصد سهم کارفرماست،و کارفرما نمی تواند از حقوق کارگر برداشت کند. باقیمانده یعنی 7 درصد آن سهم بیمه شده است که کارفرما مجاز است از حقوق کارگر کسر کند. برداشت بیشتر از این از حقوق کارگر در مورد بیمه غیر قانونی است و می توان به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار شکایت کرد.

—————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

بازگشت به صفحه اصلی

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...