اولویت‌بندی انجام حسابرسي بیمه تامين اجتماعي

اولویت‌بندی انجام حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

اولویت‌بندی انجام حسابرسی بیمه تامین اجتماعی یکی از مباحثی می باشد که بسیار مورد سوال واقع می گردد . برای پاسخ به این سوال ابتدا به شرایط انجام حسابرسی توسط سازمان تامین اجتماعی می پردازیم

حسابرسی بیمه ای ، بازرسی از دفاتر قانونی توسط سازمان تامین اجتماعی به این صورت خواهد بود که شعب سازمان تأمین اجتماعی کشور معمولا در صورت احراظ هر یک از شرایط زیر اقدام به اخذ تعهد نامه جهت انجام حسابرسی بیمه ای از شرکتها می نمایند و پیرو آن موسسه حسابرسی تامین اجتماعی وظیفه انجام حسابرسی بیمه ای ، بازرسی از دفاتر قانونی توسط سازمان را برعهده خواهد گرفت :
1- درخواست مفاصا حساب بیمه ای از سوی شرکت ها
2- درخواست صدور و یا تمدید کارت بازرگانی
3- انتقال سهام اعضای شرکت
4- انتقال مالکیت و اموال شرکت
5- سایر موارد
درخواست انجام حسابرسی بیمه ای توسط شعبه ای از سازمان که پرونده مطالباتی شرکت در آن مورد رسیدگی قرار می گیرد و یا محل کارخانه کارگاه های تولیدی صنعتی صورت می‌گیرد.

مرکز مشاوره تامین اجتماعی به صورت کاملا حرفه ای و در چهارچوب قوانین و مقررات موضوعه  اقدام به ارائه مشاوره به شرکتها در زمینه حسابرسی بیمه ای می نماید تا حقی از حقوق شرکتها پایمال نگردد . خدمات قابل ارائه به شرح زیر می باشد :

الف – بررسی اسناد و مدارک شرکتها و کمک در جهت رفع ایرادات و کمبود مدارک

ب – همکاری با حسابرسان سازمان تامبن اجتماعی در زمان رسیدگی به جهت ارائه مدارک و مستندات برابر قوانین و مقررات موضوعه

ج – پی گیری بدهی اعلامی از سوی سازمان تامین اجتماعی در رابطه با حسابرسی صورت گرفته و تنظیم لایحه و حضور در هیئت های تشخیص مطالبات

اولویت‌بندی انجام حسابرسی تامین اجتماعی ، حسابرسی بیمه ای بازرسی از دفاتر قانونی براساس دستورالعمل حسابرسی تامین اجتماعی

واحدهای اجرائی موظفند طبق اولویت‌بندی ذیل نسبت به درخواست واحدهای دفاتر قانونی در برنامه‌ریزی و انجام حسابرسی تامین اجتماعی ، حسابرسی بیمه ای رعایت نمایند:

۱- اولویت اول انجام حسابرسی بیمه تامین اجتماعی : قرارهای صادره از هیأتهای تشخیص مطالبات

۲- اولویت دوم انجام حسابرسی بیمه تامین اجتماعی : دستورات معاونت فنی و درآمد و اداره کل درآمد حق بیمه

۳- اولویت سوم: شرکتها و مؤسسات متقاضی مفاصاحساب و یا تصفیه و انحلال (به استثنای شرکتهای پیمانکاری و مهندسی مشاور).

۴- اولویت چهارم: پیمانکارانی که دارای کارگاه تولیدی، صنعتی و فنی می‌باشند و امور اجرائی پیمان در کارگاه آنها انجام می‌گیرد، همچنین پیمانکاران قراردادهای طراحی و ساخت نرم‌افزار و … که صدور مفاصاحساب قرارداد منوط به وصول حق‌بیمه طبق بازرسی دفاتر قانونی می‌باشد.

۵- اولویت پنجم: کارگاه‌هایی که دارای ۵۰ نفر کارگر به بالا هستند (به استثناء شرکتهای پیمانکاری و مهندسین مشاور).

۶-  کارگاه‌هایی که کمتر از ۵۰ نفر کارگر دارند و فاقد بازرسی کارگاهی هستند (به استثناء شرکتهای پیمانکاری و مهندسین مشاور).

 

دستورالعمل حسابرسی تامین اجتماعی

————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

بازگشت به صفحه اصلی

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...