گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی

گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی

گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی

گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی

گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی

ضوابط و چگونگی صدور گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی در خصوص  املاک کارگاه ها، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تملک‌شده توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری براساس بخشنامه سازمان تعیین گردیده است . متن بخشنامه مذکور به شرح زیر می باشد :

« بخشنامه »

حوزه معاونت بیمه‌ای

موضوع: صدور گواهی نقل و انتقال در خصوص کارگاه ها، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تملک‌شده توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری

مدیران کل تامین اجتماعی استان

باسلام

در راستای حمایت از بخشهای تولیدی و اقتصادی در سال جهش تولید و رونق کسب و کار و بهبود فضای اشتغال و همچنین تسهیل و تسریع در راه‌اندازی کارگاه ها، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی تملک‌شده توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، به منظور صدور گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی  املاک مزبور به شرح ذیل تسهیلاتی پیش بینی گردیده است که توجه واحدهای اجرایی را به مفاد این بخشنامه معطوف می‌دارد:

نظر به اینکه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مکلف به واگذاری و فروش بخشی از کارگاه ها، کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی که به دلیل عدم باز پرداخت تسهیلات ارائه‌شده در تملک آنان در آمده است به مالکین قبلی و یا سرمایه گذاران جدید گردیده‌اند، واحدهای اجرایی می‌بایست بمنظور مساعدت با انتقال دهندگان فوق‌الذکر و تسهیل در روند واگذاری واحدهای مزبور، تسریع در احیاء و بازگشت آنها به چرخه تولید، در صورت تأیید و تصویب آن از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به صدور گواهی عدم بدهی با رعایت بندهای ذیل اقدام نمایند، ضمنا با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، سایر بدهی‌های انتقال دهنده غیر مرتبط با محل مورد نقل و انتقال مانع صدور گواهی مربوطه نخواهد بود.

” گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی درخصوص املاک صادر می گردد ” 

1- در ارتباط با کارگاه ها، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی که در زمان تملک آن توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، گواهی عدم بدهی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی جهت آنها صادر گردیده باشد، در صورت واگذاری مجدد آن به مالک قبلی و یا سرمایه گذار جدید، صدور گواهی عدم بدهی، منوط به تسویه بدهی‌های مربوط به پلاک ثبتی مورد نظر (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که در محل مزبور فعالیت داشته‌اند) با رعایت بخشنامه ۱۹ و 1/19 جدید درآمد خواهد بود.

۲- در مواردی که در زمان تملک گواهی عدم بدهی موضوع ماده ۳۷ قانون صادر نگردیده باشد، صدور گواهی در صورت فعالیت اشخاص حقیقی منوط به تسویه حساب کل بدهی وی در محل مزبور و در ارتباط با اشخاص حقوقی که در آن محل فعالیت داشته‌اند چنانچه در حال حاضر فعال بوده و لیست و حق بیمه کارکنان خود را ارسال و پرداخت می‌نمایند، وفق بند (۱) فوق و در غیر اینصورت منوط به تسویه کلیه بدهی‌های شخص حقوقی (غیر فعال خواهد بود. در هر صورت سایر بدهی‌های انتقال دهنده غیرمرتبط با محل مورد نقل و انتقال مانع صدور گواهی مربوطه نخواهد بود.

بدیهی است صدور گواهی عدم بدهی موصوف با درج عبارت «این گواهی صرفا بابت انتقال پلاک ثبتی فوق صادر گردیده است و جنبه مفاصاحساب عدم بدهی انتقال دهنده را ندارد» مجاز خواهد بود.

مسئول حسن اجرای بخشنامه صدور گواهی نقل و انتقال تامین اجتماعی معاونت بیمه‌ای سازمان، مدیران کل، معاونین منابع بیمه‌ای و روسای ادارات و کارکنان حوزه‌های وصول حق بیمه و امور اجرائیات ادارات کل استان‌ها و روسا، معاونین بیمه‌ای و مسئولین ذیربط شعب و سایر واحدهای ذیمدخل می‌باشند.

مصطفی سالاری

 

—————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

بازگشت به صفحه اصلی

 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *