بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها

بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها

بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها

بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها

بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها

سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد وحدت رویه و تسهیل در انجام امور بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها  دستور اداری به شرح زیر صادر نموده است :

« دستوراداری »

حوزه معاونت بیمه‌ای

موضوع: فعالیتهای مربوط به مطبوعات و رسانه مکتوب و برخط (ویرایش 1)

مدیران کل تامین اجتماعی استان

موسسه حسابرسی تامین اجتماعی

باسلام

در راستای رضایتمندی شرکای اجتماعی، پاسخ گویی و ارتقا خدمت به مشتریان و به منظور ایجاد وحدت رویه و تسهیل در انجام امور بیمه‌ای حوزه مطبوعات و رسانه‌های مکتوب و برخط روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، مجلات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و …) که در زمینه خدمات نشر، چاپ و توزیع، درج آگهی، تولید و نشر خبر در مطبوعات و انتشارات با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، مقرر می‌دارد:

1- در صورت تمایل انجمن یا تشکل صنفی حوزه مطبوعات و رسانه مستقر در محدوده عملکرد آن اداره کل، یکی از شعب تابعه به عنوان شعبه اختصاصی، جهت تمرکز پرونده‌ها و ارائه خدمات به کارفرمایان مذکور تعیین و اعلام گردد.

۲- شعب ۱۸ و ۲۷ تهران به ترتیب در محدوده عملکرد ادارات کل غرب و شرق تهران بزرگ به عنوان شعب اختصاصی شهر تهران تعیین می‌گردد.

۳- واحدهای اجرایی مکلفند با دریافت درخواست کتبی کارفرمایان فعالیت‌های یاد‌شده مبنی بر انتقال پرونده مطالباتی کارگاه، با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه با قید فوریت نسبت به انتقال پرونده به شعبه اختصاصی تعیین‌شده اقدام نمایند.

۴- بازرسی کارگاهی از حوزه مطبوعات و رسانه در صورت اعلام برنامه زمانی فعالیت از سوی کارفرما، متناسب با آن و ماهیت شغلی بیمه شدگان صورت پذیرد.

” انجام امور بیمه‌ تامین اجتماعی مطبوعات و رسانه‌ها در شعب ۱۸ و ۲۷ تهران به صورت اختصاصی صورت می پذیرد ” 

۵- به هنگام بازرسی از دفاتر قانونی کارگاه‌های مذکور، بازرسان می‌بایست موارد ذیل را دقیقا رعایت نمایند: الف – اسناد هزینه صورتحساب / فاکتورهای رسمی درج آگهی در مطبوعات و نشریات اعم از کاغذی و الکترونیک (سایتها و فضای مجازی از سوی دفاتر مطبوعاتی در صورت انجام کار در محل کارگاه ثابت (دارا بودن پرونده مطالباتی در سازمان تامین اجتماعی) از شمول کسر حق بیمه معاف و در کاربرگ شماره ۳ ثبت می‌گردد.

ب- اسناد هزینه صورتحساب / فاکتورهای رسمی چاپ و لیتوگرافی و صحافی مطبوعات و نشریات از قبیل روزنامه، ویژه نامه، ماهنامه، هفته نامه و کتاب در وجه چاپخانه در صورت دارا بودن پرونده مطالباتی (کارگاه ثابت در سازمان تامین اجتماعی در کاربرگ شماره ۳ ثبت گردد.

ج- مبالغ پرداختی به اشخاص حقیقی در قبال انتشار هر اثر هنری و ادبی در مطبوعات و نشریات اعم از کاغذی و الکترونیک (اعم از تالیف، تصنیف، تحریر، ترجمه، گزارش، خبر، عکس، پاورقی) به صورت انفرادی در صورت عدم ماهیت سفارش کار و تبعیت دستوری (فروش امتیاز) از شمول کسر حق بیمه معاف می‌باشد.

د- حق الزحمه بازاریابی اخذ آگهی در مطبوعات و نشریات اعم از مطبوعات کاغذی و الکترونیکی دارای صورتحساب رسمی در وجه اشخاص حقیقی به صورت انفرادی، می‌بایست با رعایت سقف حداکثر دستمزد مشمول کسر حق بیمه بر مبنای دوره اجرای عملیات (تعداد روز) طبقه‌بندی گردد و مازاد بر آن مشمول کسر حق بیمه نخواهد بود.

هـ- هزینه‌های توزیع توام با فروش مطبوعات، نشریات و کتاب (توزیع و فروش به کیوسک‌های روزنامه فروشی، ارسال به شهرستان‌ها و …) به میزان هزینه پورسانت پرداختی در ستون (۳-۵) کاربرگ شماره ۲ مشمول گردد. مسئول حسن اجرای این دستور اداری، اداره کل وصول حق بیمه، ادارات کل بیمه‌ای استانها، موسسه حسابرسی تامین اجتماعی، روسای شعب و مسئولین ذیربط در واحدهای اجرایی می‌باشند.

مصطفی سالاری

—————————————————————————————————

تماس با تامین مشاور

برای تماس با  تامین مشاور ارائه دهنده مشاوره تامین اجتماعی  درخصوص  بیمه تامین اجتماعی به  کلیه شرکتها ، سازمانها و اشخاص حقیقی می توانند از راه های ارتباطی به شرح زیر با تامین مشاور در تماس باشند . راههای ارتباطی به گونه ای برنامه ریزی گردیده که امکان پاسخ گویی در هز شرایط امکان پذیر باشد .

تلفن های مرکز مشاوره تامین اجتماعی  :        

     021-86081846

     021-86085264

بازگشت به صفحه اصلی

 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *